POKÝNY PRO MONTÁŽ TURBODMYCHADLA
Před instalací TD a jeho výměnou je důležitě zjistit příčiny poškození předchozího TD. V případě nejistoty kontaktujte a požádejte o radu servis, kde byla provedená oprava.
DULEŽITÉ POKYNY
Musí byt použito správné těsnění, které nesmí překrývat otvory.
1. Těsnění zakrývá část otvoru na vstup oleje – tím se sníží přívod oleje do TD anebo kus těsnění se odlomí a úplně zablokuje tok oleje.
2. Montáž bez těsnění. Tekuté těsnění nebo tmel nejsou doporučené, zejména na vstup/vystup oleje. Nadbytečný tmel může uniknout dovnitř a redukovat nebo zablokovat tok oleje.
Obraťte se k literatuře výrobce motorů - používejte doporučeny olej, a to ve správném množství a správný druh.
Nepřipouštějte vniknutí špíny do TD během instalace.
INSTALACE TD
- Všechny trubky přívodů vzduchu musí byt čisté a nepoškozené
- Vzduchový filtr a sací otvor TD musí byt absolutně čistý a bez úlomku cizích předmětu
- Vyčistit a zkontrolovat funkčnost odvětrání motorů
- Odstranit starý materiál těsnění z výfukového potrubí a z trubic. Povrch musí zůstat nepoškozený.
- Zaplnit vstupní otvor TD novým motorovým olejem. Je normální nepatrná radiální vůle.
- Olejové otvory a kanály musí byt absolutně čisté a nepoškozené – přívod oleje nesmi byt zmenšený.
- Použit nové vzduchové, olejové a palivové filtry. Vyměnit motorový olej.
- Nechat motor běžet 3-4 min na volnoběh.
- Vypnout motor a znovu zkontrolovat úroveň oleje. Úroveň oleje nesmí přesáhnout bod, kde olej se vrací z TD do motorů.
3. Zúžený odpad oleje z TD způsobuje vytlačení oleje přes těsnící kroužky TD.
4. Úroveň oleje je příliš vysoký – blokuje odtok oleje od TD – způsobuje vytlačování oleje přes těsnící kroužky TD.
5. OK
6. Zkontrolovat tlak v klikové skříni. Velký tlak může byt způsoben opotřebovanými pístními kroužky nebo ucpaným systémem odvětrání (karbon).
Tato instrukce je překladem GARRETT TURBOCHARGER INSTALATION INSTRUCTIONS